ORLEN
Paliwa zainteresowany budową nowego Terminalu Gazu Płynnego na terenie portu
morskiego w Policach
z wykorzystaniem infrastruktury Grupy Azoty Polyolefins
ORLEN
Paliwa, Zarząd Morskiego Portu Police oraz Grupa Azoty Polyolefins podpisały
list intencyjny dotyczący budowyprzez ORLEN Paliwa Terminala Gazu Płynnego na
terenie portu morskiego w Policach. W ramach współpracy wykorzystane zostałoby
nabrzeże budowane przez Grupę Azoty Polyolefins na potrzeby projektu Polimery
Police.
Budowa Terminala Gazu Płynnego na terenach należących do ZMPP miałaby
obejmować w szczególności instalację składającą się z parku zbiorników - typu
kriogenicznego i ciśnieniowych oraz infrastruktury przeładunkowej dla obsługi drogą wodną,
drogową
i kolejową. Terminal umożliwiałby odbiór propanu dostarczanego drogą morską i
butanu dostarczanego drogą kolejową lub drogową oraz dalszą dystrybucję, na
potrzeby działalności prowadzonej przez ORLEN Paliwa.
Potencjalna inwestycja w Terminal Gazu Płynnego to szansa na dalszy
dynamiczny rozwój nie tylko spółki ORLEN Paliwa, ale całej Grupy ORLEN. Projekt
ma szansę zapewnić nam dostęp do globalnego rynku propanu, stwarzając warunki
zakupowe porównywalne dla największych graczy na rynku europejskim. Perspektywa
zakupu kilkukrotnie większych wolumenów produktu, w stosunku do obecnych
możliwości, zagwarantowałaby spółce pozycję lidera w zakresie dystrybucji gazu
płynnego na rynku krajowym. Dodatkowo stwarzałaby szansę poprawy warunków
zakupowych oraz kosztów transportu. Nowe źródło zaopatrzenia w gaz płynny to
również istotne zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju – mówi
Jakub Opara, Członek Zarządu ds. Logistyki ORLEN Paliwa.
Od lewej: Grzegorz Kądzielawski, Wiceprezes Zarządu Grupy
Azoty S.A., Jakub Opara, Członek Zarządu ds. Logistyki
ORLEN Paliwa, Adam
Rogacki, Członek Zarządu ds. Inwestycji ORLEN Paliwa, Tomasz Hinc, Prezes
Zarządu Grupy
Azoty S.A., Zbigniew Bogucki, Wojewoda Zachodniopomorski, Janusz
Jagielski, Wiceprezes Zarządu spółki Zarząd
Morskiego Portu Police, Andrzej
Łuc, Prezes Zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Police, Andrzej Niewiński,
Prezes Zarządu Grupy Azoty Polyolefins S.A., Paweł Bakun, Wiceprezes Zarządu
Grupy Azoty Polyolefins S.A.
Kontynuujemy kampanię inwestycyjną na Pomorzu
Zachodnim. Podpisany dziś list intencyjny to dowód, że mimo koronakryzysu wciąż
działamy w kierunku rozwoju. Trzy polskie podmioty gospodarcze o europejskim
zasięgu powzięły za cel stworzenie inwestycji, która pozwoli na dynamiczny rozwój
gospodarczy regionu, zapewni nowe miejsca pracy oraz wzmocni bezpieczeństwo energetyczne naszego
kraju - mówi Zbigniew
Bogucki, wojewoda zachodniopomorski i dodaje: planowany Terminal Gazu Płynnego oraz
realizowane już strategiczne inwestycje w Policach i Świnoujściu oraz Baltic
Pipe sprawią, że Zachodniopomorskie ma szansę stać się największym w Europie
hubem chemiczno-surowcowym.
Tereny Portu Morskiego Police mają ogromny
potencjał biznesowy. Dla Grupy Azoty stanowią przede wszystkim niezawodne
zaplecze transportowe, a w niedalekiej perspektywie będą również odgrywać
istotną rolę w funkcjonowaniu Polimerów Police – największej inwestycji w
polskim i europejskim przemyśle chemicznym. Jestem przekonany, że podpisany
dziś list intencyjny otworzy przed każdym z sygnatariuszy nowe możliwości
rozwoju biznesu, a infrastruktura wybudowana na potrzeby naszego projektu
będzie mogła zostać wykorzystana również przy okazji budowy Terminala Gazu
Płynnego ORLEN Paliwa – mówi Mariusz Grab, Wiceprezes Zarządu Grupy
Azoty S.A., Prezes Zarządu Grupy Azoty Police.
Zarządy wszystkich portów zabiegają o
wiarygodnych inwestorów, którzy realizując swoje cele biznesowe równocześnie
synergicznie wpływają na rozwój infrastrukturalny samego portu. Wybór Polic
jako potencjalnej lokalizacji dla inwestycji ORLEN Paliwa potwierdza tylko
atrakcyjność i konkurencyjność naszego portu, czwartego w Polsce pod względem
wielkości przeładunków - mówi Andrzej Łuc, Prezes Zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Police.
Prace w zakresie budowy terminala będą mogły
być prowadzone wyłącznie w zakresie, który nie ma wpływu na realizację
inwestycji Polimery Police.